امروز: 1403/01/10 شمسی2024/03/29 میلادی

07136289708

09190972559

شیراز، بلوار مطهری شمالی (زرگری)، نبش کوچه 6، طبقه فوقانی دفتر اسناد رسمی شماره 50

info@rasa-apply.ir

rasa.institute2021@gmail.com

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه

هزینه شهریه برای دانشجویان بین المللی متناسب با استان و برنامه انتخابی، متفاوت است. توجه داشته باشید که هزینه به حضور در دانشگاه و فراتر از آن مربوط می شود. شما باید هزینه مواردی مانند کتاب، هزینه زندگی و سکونت را در نظر بگیرید. قوانین شهروندی کانادا، قبل از شروع تحصیل از شما می خواهد که ثابت کنید؛ می توانید این هزینه ها را تامین کنید. بنابراین تنظیم امور مالی شما بسیار اهمیت دارد. شما می توانید در اوایل زمان تحصیل خود به دنبال اخذ بورسیه برای کمک به هزینه های خود باشید.

محل سکونت

اکثر دانشگاه ها خوابگاه های درون محوطه را پیشنهاد می دهند. بعضی از این خوابگاه ها مخصوص دانشجویان خارجی است. البته پذیرش در مدارس و دانشگاه های کانادا به معنی این نیست که شما به صورت خودکار یک اتاق برای سکونت دریافت می کنید. دانشجویان باید به صورت جداگانه برای خوابگاه های درون محوطه درخواست دهند. هزینه ها متناسب با مؤسسه ها، متفاوت است؛ به طور مثال شما یک اتاق خصوصی یا برنامه غذایی دریافت کنید.

گاهی دانشجویان بین المللی انتخاب می کنند که در آپارتمان یا خوابگاه های بیرون از محوطه، زنگی کنند. اجاره معمول یک آپارتمان دو خوابه در کانادا به طور میانگین 1577$ در ماه است. البته این مقدار به شهر، محله و نوع سکونت بستگی دارد. شما به عنوان مستاجر ماهانه هزینه ای را بابت خدمات رفاهی مانند برق، تلفن،اینترنت، اشتراک تلویزیون و همچنین هزینه های شخصی و بیمه اجاره خانه را پرداخت می کنید.   

بعضی از دانشجویان برای کاهش هزینه ها، آپارتمان خود را به اشتراک می گذارند. گاهی آنها اتاقی را در خانه های شخصی اجاره می کنند و ممکن است برای استفاده از آشپزخانه هزینه بدهند. بعضی دانشگاه ها شخصی را برای پیدا کردن خوابگاه های درون یا بیرون از محوطه قرار می دهند. آنها می توانند به سوالات شما در دفتر مسکن یا خدمات دانشجویی پاسخ دهند.

حمل و نقل

متناسب با محل زندگی، شما می توانید از دوچرخه استفاده کنید یا حتی پیاده روی کنید. بسیاری از دانشجویان، مخصوصا در شهر های بزرگ، حمل و نقل عمومی را مثل: اتوبوس، مترو و غیره را انتخاب می کنند. هزینه مسیر های یک طرفه عموما پایین و در حد چند دلار می باشد. این مبلغ در ماه به طور متوسط بین 80$ تا 150$ کانادا است. البته بسیاری از شرکت های ترانزیت تخفیفاتی را برای دانشجویان ارائه داده اند.  

بیمه سلامت

تمام دانشجویان باید در کانادا بیمه سلامت داشته باشند. پوشش پزشکی در استان ها متفاوت است. آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، لابرادور و ساسکاچوان دانشجویان بین المللی را تحت پوشش برنامه بهداشتی خود قرار می دهند در حالی که در شهر های مانیتوبا، نواسکوشیا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد و یا کبک دانشجویان باید بیمه درمانی خصوصی تهیه کنند. توجه داشته باشید که این پوشش به طول سکونت شما بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دانشگاه در این مورد مراجعه کنید. 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top