امروز: 1403/01/31 شمسی2024/04/19 میلادی

07136289708

09190972559

شیراز، بلوار مطهری شمالی (زرگری)، نبش کوچه 6، طبقه فوقانی دفتر اسناد رسمی شماره 50

info@rasa-apply.ir

rasa.institute2021@gmail.com

خوابگاه های دانشجویی کانادا

خوابگاه های دانشجویی :

برای بسیاری از دانشجویان بین المللی یکی از مسائل مهم برای تحصیل در کانادا محل سکونت است. بعضی از دانش آموزان زندگی در نزدیکی محل دانشگاه انتخاب میکنند ولی بعضی دیگر از دانشجویان با استفاده از حمل و نقل عمومی یا وسیله نقلیه برای رفت و آمد و مؤسسات آموزش کانادا خدمات با کیفیتی به دانشجویان برای سکونت محل زندگی میدهد.

اکثر مدارس پس از دبیرسان در کانادا دارای دفتر دانشجویان بین المللی هستند که در آن دانش آموزان بین المللی میتوانند به منابع دسترسی داشته باشند تا به آنها در یافتن گزینه های مسکن در داخل و خارج از دانشکاه کمک کند.

بسیاری از مؤسسات آموزشی درای خوابگاه در محوطه دانشگاه هستند که در آن دانشجویان میتوانند برای بخشی یا تمام دوره تحصیل خود مسکن اجاره کنند، اکثر مدارس همچنین از یک منبع آنلاین استفاده میکنند که در آن میتوان محل سکونت خارج از دانشگاه را ارسال کرد.

خوابگاه های درون دانشگاه:

مؤسسات آموزشی در کانادا اغلب به دانشجویان خوابگاه های درون محوطه که متعلق به خود دانشگاه می باشد را پیشنهاد می کنند. به این سکونتگاه ها، خوابگاه می گویند و امکانات زیادی را شامل می شوند.سکونت در این خوابگاه ها به دانشجویان اجازه زندگی در محلی نزدیک به کلاس هایشان را می دهد. همچنین می توانند با همسالان خود در ارتباط باشند و به آسانی دوست های جدید پیدا کنند و فرصت همکاری بدست اورند.

در این خوابگاه ها می توان برنامه غذایی را خریداری کرد که به دانشجویان امکان غذا خوردن در کافه های دانشگاه را می دهد در این صورت آنها دیگر نیازی به صرف زمان برای پختن غذا ندارند. این خوابگاه ها فواید دیگری مانند دسترسی به ورزشگاه و یا سرویس بهداشتی را نیز دارند. هزینه زندگی در این خوابگاه ها متناسب با دانشگاه کمتر یا بیشتر از خوابگاه های خارج از محوطه است.

خوابگاه های بیرون از دانشگاه:

این خوابگاه ها متناسب با محل قرار گیری مرکز آموزشی متفاوت هستند. اگر این مراکز در شهر های بزرگی مانند تورنتو یا ونکوور باشند؛ کانکس یا آپارتمان های متفاوتی را در نزدیکی دانشگاه برای اجاره دارند.اما در شهر های کوچک گزینه های کمتری برای انتخاب وجود دارد. معمولا هزینه اجاره در مناطقی که معروف نیستند؛ کمتر است. اگر چه هر جایی که دانشگاه باشد همیشه محل هایی برای اجاره، چه در ترم های کوتاه مدت و چه بلند مدت، وجود دارد.

دانشجویان بین المللی مسکن اجاره ای کوتاه مدت را ترجیح می دهند. مخصوصا کسانی که توان مالی زیادی ندارند و به طور قطع می خواهند روی املاک بلند مدت سرمایه گذاری کنند.

شایع ترین ویژگی این املاک اجاره ای بودن آنهاست. این املاک برای افراد مجرد، هم اتاقی و خانواده ها در دسترس است. اجاره این محل ها می تواند هزینه بالایی داشته باشد و دانشجویان ترجیح می دهند که با داشتن هم اتاقی، هزینه ها را تقسیم کنند.

توجه داشته باشید که توافق نامه اجاره یا اجاره نامه، یک توافق نامه قانونی بین شخص و صاحب ملک است. این توافق نامه ها از نظر قانونی الزام آور هستند و شخص اجاره کننده باید مسئولیت کامل پرداخت اجاره به موقع و آسیب نرساندن عمدی به ملک را دارد. قبل از امضا اجاره نامه، به دقت موارد آن را بازبینی کنید و در صورت وجود نگرانی ان را با دفتر دانشجویان بین المللی بررسی کنید.

یکی دیگر از از ویژگی های محبوب سکونتگاه های خارج از دانشگاه، homestay است. در این حالت بعضی دانشگاه ها، دانشجویان را با خانواده هایی در همان محدوده ی تحصیل جفت می کنند. به این حالت homestay می گویند. این خانه ها متفاوت هستند و گاهی دانشجویان اتاق های خودشان را دارند و از طرفی با یک خانواده زندگی کرده و در وعده های غذایی و مسئولیت ها شریک هستند.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top