امروز: 1403/01/31 شمسی2024/04/19 میلادی

07136289708

09190972559

شیراز، بلوار مطهری شمالی (زرگری)، نبش کوچه 6، طبقه فوقانی دفتر اسناد رسمی شماره 50

info@rasa-apply.ir

rasa.institute2021@gmail.com

تحصیل در استرالیا بدون مدرک آیلتس

 

 تحصیل در استرالیا بدون مدرک آیلتس

 

دانشجویان بین المللی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست باید مدارکی از صلاحیت زبان را برای پذیرش در استرالیا ثابت کنند. معمولاً می توانید دانش انگلیسی خود را با نمره یک آزمون زبان استاندارد ثابت کنید.


معمولا ، آیلتس متداول ترین معیار انتخاب زبان در تقریباً تمام دانشگاه های استرالیا است. این ممکن است این سوال را برای شما پیش بیاید که آیا می توانید بدون آیلتس در دانشگاهی در استرالیا پذیرش کنید؟


اگر فکر می کنید نسبت به مهارت های فعلی انگلیسی خود اطمینان کافی دارید ، هنوز گزینه های دیگری برای شما باقی مانده است.
خوشبختانه ، بعضی از دانشگاه ها با هدف دستیابی به مزیت رقابتی در بازار آموزش عالی بین المللی وجود دارند ، بنابراین ، ممکن است شرایط شخصی شما را در نظر بگیرند و حتی اگر نمره IELTS ارائه ندهید ، به شما مکانی پیشنهاد می دهند.

 


در اینجا بعضی از نمرات انگلیسی پذیرفته شده در دانشگاه های استرالیا وجود دارد:

 

  • IELTS Academic
  • TOEFL IBT
  • Pearson Test of English Academic PTE
  • Cambridge Advanced CAE
  • Cambridge English CPE
  • Occupational English Test OET

 

دو حالت معمول وجود دارد که در آن دانشگاه های استرالیا از الزامات زبان خود معافیت می گیرند:

اگر تحصیلاتی که قبلاً به دست آورده اید به زبان انگلیسی تدریس می شود ، پس دانشگاه به طور جدی پذیرش شما را در نظر می گیرد. اگر دانشجوی با استعدادی هستید اما در زمان درخواست مهارت انگلیسی لازم را ندارید ، دانشگاه می تواند که قبل از شروع دوره عادی خود دوره مقدماتی زبان را به شما پیشنهاد می دهد.

اما همه دانشگاه ها چنین فرصتی به شما نمی دهند. بنابراین این سوال پیش می آید که کدام دانشگاه ها در استرالیا بدون آیلتس قبول میکنند؟

در اینجا دانشگاه هایی در استرالیا وجود دارد که برنامه های بین المللی بدون آیلتس را می پذیرند:


دانشگاه کوئینزلند (: (Queensland

 

دانشگاه کوئینزلند متعهد است که فارغ از مهارت انگلیسی آنها ، به همه دانشجویان فرصت پذیرش بدهد. اگرچه نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه کوئینزلند معمولاً لازم است ، اما گزینه های دیگری برای چگونگی تأمین نیازهای انگلیسی دانشگاه وجود دارد.

اگر در تحصیلات گذشته شما زبان انگلیسی باشد ، پس می توانید شواهد خاصی ارائه دهید که می تواند دانشگاه را تشویق کند تا شما را در لیست کاندیدهای مناسب دوره مورد نظر خود قرار دهد.

اگر آیلتس را ندارید ، می توانید مهارت انگلیسی خود را با ارائه هر یک از شواهد زیر ثابت کنید:

 

تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی تدریس شده است.


شما گواهینامه انگلیسی مربوطه دیگری به دست آورده اید یا نمرات انگلیسی شما در تحصیلات قبلی خود بالا بوده است.

شما یک مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد را از یک موسسه معتبر به رسمیت شناخته شده توسط دانشگاه کوئینزلند برای این منظور دریافت کرده اید.

شما برای این منظور در یک دوره تحصیل یک ساله تمام وقت در دانشگاه شناخته شده از دانشگاه کوئینزلند شرکت کرده باشید.

تجربه کاری با طول مشخص در یک محیط حرفه ای انگلیسی زبان.

 

دانشگاه آدلاید (Adelaide) :

 

اگر درخواست شما جدا از دانش انگلیسی جذاب باشد ، در ابتدا دانشگاه آدلاید از شما می خواهد که در یک دوره مقدماتی زبان بنشینید که به طور معمول برای یک سال تحصیلی کامل یا دو ترم ادامه دارد. در پایان هر ترم ، یک آزمون برای اندازه گیری پیشرفت انگلیسی شما وجود دارد. اگر تا پایان ترم اول مهارت های عالی دارید ، می توانید از مرحله دوم بگذرید. اما توجه داشته باشید که اگر در امتحانات نهایی قبول نشوید اجازه تحصیل در دوره عادی خود را نخواهید داشت.

 

دانشگاه باند (Bond) :


نمرات آیلتس و تافل تنها گزینه هایی نیستند که در صورت اقدام در دانشگاه باند می توانید مهارت انگلیسی خود را گواهی دهید. متقاضیانی که بتوانند مدارک قوی و مرتبط با دانش انگلیسی خود را ارائه دهند نیز مجاز به پذیرش خواهند بود. به جز آیلتس ، دانشگاه باند گواهینامه های انگلیسی زیر را می پذیرد:

 

  • C1 Advanced
  • Pearson Test of English Academic PTE

 

همچنین اگر می توانید مدارکی از تحصیلات متوسطه خود را در یک مدرسه انگلیسی زبان در برخی از کشورهای خاص از جمله کانادا ، انگلیس ، نیوزیلند ، اسکاتلند ، ایرلند شمالی و ولز به ذکر چند مورد نشان دهید ، پس شانس پذیرش دارید.


دانشگاه صنعتی سوینبرن (Swinburne) :

 

به جز نمرات آیلتس و تافل ، دانشگاه فناوری سوینبرن پذیرای دانشجویانی است که در سایر مدارک شناخته شده انگلیسی مانند PTE Academic ، Common European Framework و VCE English نمره بالایی کسب کرده اند.

 

همچنین، اگر قادر به اثبات مهارت انگلیسی خود در زمان درخواست نیستید ، می توانید دوره مقدماتی انگلیسی را که به عنوان بخشی از دوره زبان انگلیسی دانشگاه (ELICOS) ارائه می شود ، ثبت نام کنید. در دانشگاه فنی سوینبرن دو نوع دوره مقدماتی انگلیسی وجود دارد: انگلیسی عمومی و انگلیسی برای اهداف دانشگاهی.

 

طول دوره بین پنج تا 50هفته متغیر است. امکان انعطاف پذیری زیادی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید آن را دقیقاً با نیازهای بعدی دانشگاهی خود در دوره منظم وفق دهید.

 


دانشگاه Macquarie :

 

دانشگاه دیگری که امکان تحصیل در استرالیا را برای شما فراهم می کند ، دانشگاه مک کواری است. شرایط انگلیسی در این دانشگاه بسته به دوره ای که می خواهید شرکت کنید تغییر می کند.

 

اگر هرکدام از گواهینامه های انگلیسی زیر را بدست آورده اید ، ممکن است در این دانشگاه به شما مکانی داده شود .

 

  • Pearson Test of English Academic PTE
  • Cambridge English Advanced CAE
  • Cambridge English: Proficiency CPE
  • Occupational English Test OET

 

دانشگاه New South Wales :

 

طیف گسترده ای از مدارک انگلیسی برای تأمین نیازهای انگلیسی در دانشگاه نیو ساوت ولز پذیرفته شده است. دوره ای را که گذراندید نباید بیش از دو سال باشد.

در زیر گواهینامه های انگلیسی وجود دارد که در دانشگاه نیو ساوت ولز پذیرفته می شوند:

 

  • Pearson Test of English Academic PTE
  • Cambridge Certificate in Advanced English CAE
  • Cambridge Certificate of Proficiency in English CPE

 

در بعضی موارد ، اگر هیچ یک از مدارک فوق را کسب نکرده باشید ، دانشگاه همچنین می تواند درخواست شما را بررسی کند. در این صورت

شما باید با دفتر پذیرش دانشگاه تماس بگیرید و شواهد اصلی را ارائه دهید که سطح انگلیسی شما برای شرایط دانشگاه قابل قبول باشد.

یکی از راه های انجام این کار ، ارائه نمرات خود در آزمون های مربوط به زبان انگلیسی در طول تحصیلات قبلی است. فرصت دیگر این است که اگر حداقل 2 سال در محیطی که انگلیسی زبانان بومی باشد کار می کنید. 
 
دانشگاه ویکتوریا (victoria) : 
 در لیست دانشگاههای استرالیا که داوطلبان بدون نمره آیلتس را می پذیرند ، دانشگاه ویکتوریا نیز قرار دارد. چند گواهی مربوط به مهارت انگلیسی مرتبط نیز در این دانشگاه پذیرفته شده است ، از جمله
 

Pearson Test of English PTE

Cambridge English Advanced CAE

Cambridge English – First Certificate in English FCE 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top