امروز: 1403/01/30 شمسی2024/04/18 میلادی

07136289708

09190972559

شیراز، بلوار مطهری شمالی (زرگری)، نبش کوچه 6، طبقه فوقانی دفتر اسناد رسمی شماره 50

info@rasa-apply.ir

rasa.institute2021@gmail.com

7 شهر برتر استرالیا برای تحصیل

آیا به ادامه تحصیل در استرالیا فکر می‌کنید؟ 

در استرالیا شما نه تنها از محیط خوب شهری لذت خواهید برد یا در دانشگاه‌های مشهور با برنامه‌های دانشگاهی عالی تحصیل خواهید کرد، بلکه یک زندگی شهری پرجنب و جوش را تجربه خواهید کرد که با چشم‌اندازهای خیره‌کننده تکمیل می‌شوند.  

۱- ملبورن 

این شهر اصلی‌ترین مرکز فرهنگی استرالیاست. ملبورن در لیست قابل سکونت‌ترین شهرهای جهان نیز آورده شده و بارها به عنوان بهترین شهر جهان برگزیده شده است. دفتر اصلی بسیاری از بزرگترین شرکت‌ها و سازمان‌های کشوری مثل انجمن کسب‌‌‌ و کار استرالیا (BCA) وانجمن اتحادیه‌های استرالیایی (ACTU) در ملبورن واقع شده‌اند و همین امر، تنوع اقتصادی را برای این شهر به ارمغان آورده است. 

شما می‌توانید در ملبورن ضمن تکمیل تحصیلاتتان، اوقات فراغت خود را با فعالیتهای متنوعی پر کنید. فعالیت‌های به مانند شرکت در رویدادهای موسیقی زنده در مکانهای بی‌شمار، دیدن یک شو کمدی یا یک رویداد ورزشی (مسابقات فرمول یک و تنیس اُپن استرالیا). این شهر جاذبه‌های منحصر به فردی مانند برج یوریکا (Eureka) که از طبقۀ ۲۹۷ آن می‌توانید مناظر چشمگیری از شهر را ببینید، یا پنگوئن‌ها در جزیرۀ فیلیپ و یا اسب‌های دریایی مورنینگتون پنیسولا دارد. 

همه این عوامل ملبورن را به بهترین شهر برای ادامه تحصیل در استرالیا تبدیل کرده است.

دانشگاههای ملبورن عبارتند از : 

  • دانشگاه موناش (مانش) – بزرگترین دانشگاه در استرالیا و یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان
  • دانشگاه RMIT 
  • دانشگاه فنی سوینبرن (Swinburne)
  • دانشکدۀ تجارت دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه ملبورن 

 

۲- سیدنی

سالانه بیش از ۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی به سیدنی می‌آیند و کیفیت بالای زندگی در آن و این حقیقت که سیدنی همیشه امتیاز بالایی در رابطه با اشتغال داشته، جزء دلایل اصلی دانشجویان برای انتخاب این شهر است. سیدنی بزرگترین اقتصاد استرالیا را دارد. مرکز مالی این کشور و همچنین مقر دفتر اصلی بسیاری از شرکتهای چند ملیتی به حساب می‌آید. 

واقع شدن پنج دانشگاه برتر بین‌المللی در این شهر یکی از برجسته‌ترین موارد است. دانشگاه‌هایی که برنامه‌های تحقیقاتی در سطح جهانی ارائه می‌دهند. در سیدنی، شما می‌توانید از قدم زدن در سواحل دوست داشتنی و فضاهای سبز بسیار زیاد، لذت ببرید. زندگی شبانه در این شهر نیز پر از امکانات متنوع است. مثل کنسرت‌های متعدد و رویدادهای موسیقی.

شما می‌توانید از موزه‌های بسیار زیادی دیدن کنید. در سالنهای تئاتر، یک نمایش ببینید. اما حتماً سری به تئاترهای ثابت در منطقۀ کینگزکراس(Kings Cross)، بزنید. در این محل، رویداد “دوشنبه‌های با مبلغ دلخواه” برگزار می‌شود که شما در آن می‌توانید با پرداخت هر هزینه‌ای که دلتان می‌خواهد، یک نمایش ببینید.    

در حین گشت و گذارتان در سیدنی، شانس کشف و دیدن طبیعت منحصربفرد و حیات وحش را از دست ندهید. (می‌توانید کوالاها و دسته‌های وحشی کانگروها را از نزدیک ببینید.) 

سیدنی دومین شهر برای ادامه تحصیل در استرالیا است. 

دانشگاههای سیدنی عبارتند از : 

  • دانشگاه کاتولیک استرالیا
  • دانشگاه مک کواری
  • دانشگاه تکنولوژی سیدنی
  • دانشگاه وسترن سیدنی (سیدنی غربی) 
  • دانشگاه سیدنی

 

۳- بریزبین 

بریزبین که سومین شهر پرجمعیت استرالیاست، سالانه پذیرای حدود ۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی است. این شهر که با نام “دنیای جدید” نیز شهرت دارد، علاوه بر دانشجویان خارجی، میزبان توریست‌های زیادی نیز هست. بنابراین شما یک محیط چندفرهنگی را با تمام وجودتان حس خواهید کرد. 

بریزبین، محل واقع‌شدن دانشگاههای زیادی است که چهار موردشان در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی QS قرار دارند. بریزبین یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان از نظر هزینه‌ها است. هزینه زندگی در این شهر پایین‌تر از ملبورن و سیدنی است. در حالی‌که شما می‌توانید بیش از ۹۰۰۰ دورۀ تحصیلی در مقاطع مختلف اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را انتخاب کنید. 

در این شهر می‌توانید به فستیوال تولد بودا که یک فستیوال جهانی است بروید. شهر را از داخل یک بالن بر فراز آسمان ببینید و سری به سواحل و جزایر مورتون بزنید. 

 دانشگاههای بریزبین عبارتند از : 

  • دانشگاه جیمز کوک 
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه گریفیت
  • دانشگاه QUT

 

۴- کانبرا 

کانبرا میزبان ۳۵ هزار دانشجوست که ۹ هزار نفر از آنها، دانشجویان بین‌المللی هستند. شما می‌توانید در یکی از دو دانشگاه واقع در پایتخت استرالیا ثبت نام کنید، که این دانشگاه‌ها نیز جزء دانشگاه‌های برتر استرالیا هستند. 

نام کانبرا از ریشه “canberry” گرفته شده است که از نظر لغوی به معنای دیدن مکانهاست و به گفتۀ تعداد زیادی از جمعیت دانشجویان خارجی این شهر نه آن‌قدر بزرگ است که نتوان از آن حسابی لذت برد و نه آنقدر کوچک که شلوغی جمعیت در آن احساس ‌شود. 

کانبرا جاذبه‌های بسیاری دارد. از جمله دریاچۀ ساخت انسان که درست در مرکز شهر واقع شده و البته که منابع طبیعی دیگری نیز در این شهر قابل دیدن است. از دیدن بنای یادبود کاپیتان جیمز کوک، برج کوی سیاه (Black Mountain) و تورنمنت بین‌المللی فوتبال جوانان استرالیا به نام Barassi غافل نشوید. 

اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، دانشگاه‌های شهر کانبرا یکی از انتخاب‌های شماست. 

دانشگاههای کانبرا عبارتند از : 

  • دانشگاه کانبرا
  • دانشگاه ملی استرالیا

 

۵- پِرت 

پرت به دلیل آب و هوای خوب و گرم، سواحل دوست‌داشتنی‌اش و تنوع فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی موجود در آن، محل مورد علاقۀ بازدیدکنندگان است. 

سه دانشگاه از پِرت در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی QS (در کنار دانشگاه استرالیای غربی که در بالاترین رتبه است) قرار گرفته‌اند. این دانشگاهها از نظر پشتیبانی و تشویق زندگی اجتماعی دانشجویان، شهرت بسیار خوبی دارند. از آنجایی که دانشگاهها با فاصلۀ زیادی از مرکز شهر واقع شده‌اند، در پرت، زندگی دانشجویی، بیشتر حول‌و‌حوش فعالیتهای دانشگاهی متمرکز است. 

اگرچه، دیدن بعضی از جاذبه‌های منحصر به فرد واقع در پرت، هیجان‌انگیز است. می‌توانید سری به Scitech Discovery Centre در غرب پرت بزنید که یک موزۀ علمی تعاملی است. پارک کینگز که یکی از بزرگترین پارک‌های درون‌شهری در دنیاست. ساحل Cottlesloe و پیناکِل‌ها که یک منظرۀ بیابانی است که صخره‌های سنگی در آن نمایان است.    

دانشگاههای پرت : 

  • دانشگاه ماردوک
  • دانشگاه استرالیای غربی

 

۶- آدلاید 

اگر دوست دارید فرصتهای تحصیلی عالی را با فعالیتهای ورزشی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، راهپیمایی و کوهنوردی درکنار هم ترکیب کنید، آدلاید با داشتن جمعیت دانشجویی زیاد و متنوع، یکی از بهترین جاها برای تحصیل در خارج است.  

آدلاید یک زندگی شهری پرانرژی و فضاهای طبیعی خوش‌منظره را باهم دارد و می‌توانید از بسیاری از فستیوالهای محلی که در آن برگزار می‌شود، لذت ببرید. مثل فستیوال هنر آدلاید، فستیوال ایده‌های آدلاید یا هفتۀ نویسندگان آدلاید.  

فضاهای طبیعی آدلاید بدون شک ارزش دیدن دارد. بنابراین شما باید حتماً درۀ باروسا (Barossa Valley) که بهترین منطقۀ شراب در استرالیاست یا جزیرۀ کانگرو را ببینید. در منطقۀ Glenelg می‌توانید با دلفین‌ها شنا کنید. 

از آنجایی که آدلاید شهرت خوبی در رابطه با آماده‌سازی دانشجویان برای بازار کار بین‌الملل دارد، می‌توانید از زندگی دانشجویی پربار در این شهر لذت ببرید. 

دانشگاه‌های آدلاید عبارتند از : 

  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه تورن استرالیا
  • دانشگاه فلیندرز

 

۷- گُلدکوست 

۴ دانشکدۀ دانشگاه‌های استرالیا در این شهر واقع شده و بدین ترتیب میزبان ۳۰ هزار دانشجوست و احتمالاً برای دورهمی و لذت از زندگی شبانۀ سرزنده، بهترین شهر استرالیا است. 

این شهر ۳۰۰ روز از سال، آفتابی است. علاوه بر آن یکی از بهترین مکانهای جهان برای گشت و گذار است. اما این شهر ویژگیهای خاص دیگری نیز دارد. این شهر توسط مناطق روستایی و کوهها احاطه شده و شما می‌توانید از چند پارک ملی آن نیز لذت ببرید. 

این شهر درواقع یک کلان‌شهر ساحلی است که به عنوان یکی از دلپذیرترین مکانها در جهان برای زندگی شناخته شده است. پارکهای زیادی در این شهر واقع شده از جمله Dreamworld، Sea World، Tambourine Mountain Glow Worm Caves، Tree Top Walkway یا Infinity که یک خانۀ سرگرمی تعاملی است که جلوه‌های ویژۀ منحصربفرد و ظاهر جذابی دارد.

دانشگاه گلد کوست: 

  • دانشگاه باند 

استرالیا برخی از بهترین شهرهای دانشجویی در دنیا را دارد، چون این شهرها تحصیلات عالی را با فعالیتهای شگفت‌انگیز برای اوقات فراغت ترکیب می‌کنند و شما می‌توانید از محیطی امن و ایمن لذت ببرید. تعدادی از بهترین و معتبرترین دانشگاههای دنیا در استرالیا واقع شده و این کشور هم از نظر هزینه‌های دانشگاه و هم هزینه‌های زندگی معقول و مقرون به صرفه است. همۀ این دلایل، باعث می‌شود، هر فردی تمایل داشته باشد این کشور را برای ادامۀ تحصیل انتخاب کند. 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top